Logótervezés PDF Nyomtatás E-mail

Mi is az a Logó?

A logó egy cég, szervezet vagy szolgáltatás egyedi, jól felismerhető, azonosításra szolgáló jele. A logó elsődleges célja a megkülönböztetés, az egyértelmű jelölés megkönnyítve a tájékozódást a piac szereplői között. Az arculat legfontosabb eleme. A logó védjegyoltalom alá helyezve védjegyként is szolgálhat.

Profiso Bt. - Kaposvár
Profiso Bt. - Kaposvár
Fehér Kereskedőház - Kaposvár
Fehér Kereskedőház - Kaposvár
Pink Autó Kft. - Kaposvár
Pink Autó Kft. - Kaposvár
HD Plast Kft. - Kaposvár
HD Plast Kft. - Kaposvár


A logó formai követelményei:

A logó lehet egy szöveges felirat, a szolgáltatás vagy cég neve, akár szlogennel, vagy tartozhat hozzá valamilyen grafikai ábra, embléma is. Utóbbi esetben magát az ábrát használhatják önmagában is, a nevet elhagyva, hiszen egy kellően bejáratott, ismertté tett márkajelzés a cég nevének feltüntetése nélkül is egyértelműen jelölhet.

Mire fordítunk kiemelt figyelmet egy logó megtervezése során?

Stílus

Nagyon fontos. hogy a logó stílusa maximálisan megfeleljen a választott célközönség igényinek. Például a szórakoztató, média ágazatban lehet játékos, akár gyermeteg is a logó megjelenése, akár vad színekben, de egy komoly üzleti tevékenység, pénzügyi szolgáltatáshoz inkább illik, és nagyobb valószínűséggel lesz elfogadott és sikeres egy komolyabb, visszafogottabb stílusban megjelenített logó.



Retro Club logó

Például az általunk tervezett Retro Club Kaposvár logója fiatalos, lendületes, kicsit bohókás, vibrálóan hat a rikító színeivel. Egy szórakozóhely logójának pont ilyennek kell lennie, a logónak "szólnia kell" a célközönségéhez.



Holládi Henriett logó


Ellenpontozásul vegyük szemügyre Holládi Henriett pályázatírással és könyveléssel foglalkozó cégének logóját. Itt már visszafogottak a színek és a formavilág is letisztult, rendezett összképet mutat, bizalamat sugároz. A bizalom pedig előny, főleg a pénzügyi szektorban.




Színvilág:

A színvilág megalkotását részletes beszélgetés előzi meg, melyből leszűrhető a célközönség ízlésvilága, illetve a jelölni kívánt szolgáltatás vagy cég profilja. Ezek után 1-2, maximum 3 színből szoktuk elkészíteni a logó színvilágát.


Forma és bonyolultság:

Fontos a stilizált megjelenítés, a kevéssé bonyolult, így jobban megjegyezhető és felismerhető formák. Tévhit, hogy feltétlenül a tevékenységet kell ábrázolnia a logó grafikájának, hisz ez sokszor túl bonyolult, és akár lehetetlen is. Azonkívül, mivel sok azonos profilú cég létezik, nem is kívánatos, hisz ezek között sok hasonlóság adódna, és ezért épp a logó legfőbb kritériuma tűnik el: az egyértelmű megkülönböztetés. A lényeg, hogy akár teljesen stilizált, nonfiguratív formákat alkalmazva valamilyen egyedi, a piaci szereplők között jól megkülön-böztethető jelzés jöjjön létre.


A logó és arculat nem más:

  • Mint szerkezet, mely precízen működik, tökéletes képet mutat befelé és kifelé egyaránt.
  • Mint stratégia, melyben egységesül a kommunikáció, és kialakulhatnak jó partneri kapcsolatok.
  • Mint folyamat, mely lehetővé teszi a jó munkahelyi légkör kialakulását.
  • Mint eredmény, az a kép, melyet mások látnak a vállalatról és dolgozóiról.

Mennyibe is kerül?

Kérjen árajánlatot! »»


Vagy hívjon bennünket
Skype-on ingyen!

Skype Me™!

Logótervezés

Például a szórakoztató, média ágazatban lehet játékos, akár gyermeteg is a logó megjelenése, akár vad színekben, de egy komoly üzleti tevékenység, pénzügyi szolgáltatáshoz inkább illik, és nagyobb valószínűséggel lesz elfogadott és sikeres egy komolyabb, visszafogottabb stílusban megjelenített logó, például bankok logói.