Mi is az a Logó?
A logó egy cég, szervezet vagy szolgáltatás egyedi, jól felismerhető, azonosításra szolgáló jele. A logó elsődleges célja a megkülönböztetés, az egyértelmű jelölés megkönnyítve a tájékozódást a piac szereplői között. Az arculat legfontosabb eleme. A logó védjegyoltalom alá helyezve védjegyként is szolgálhat.
Pink Autó Kft. - Kaposvár
Fehér Kereskedőház - Kaposvár
A logó formai követelményei:
A logó lehet egy szöveges felirat, a szolgáltatás vagy cég neve, akár szlogennel, vagy tartozhat hozzá valamilyen grafikai ábra, embléma is. Utóbbi esetben magát az ábrát használhatják önmagában is, a nevet elhagyva, hiszen egy kellően bejáratott, ismertté tett márkajelzés a cég nevének feltüntetése nélkül is egyértelműen jelölhet.
Mire fordítunk kiemelt figyelmet egy logó megtervezése során?
Stílus
Nagyon
fontos. hogy a logó stílusa maximálisan megfeleljen a választott
célközönség igényinek. Például a szórakoztató, média ágazatban lehet
játékos, akár gyermeteg is a logó megjelenése, akár vad színekben, de
egy komoly üzleti tevékenység, pénzügyi szolgáltatáshoz inkább illik,
és nagyobb valószínűséggel lesz elfogadott és sikeres egy komolyabb,
visszafogottabb stílusban megjelenített logó. |

Például az általunk tervezett Retro Club Kaposvár logója fiatalos, lendületes, kicsit bohókás, vibrálóan hat a rikító színeivel. Egy szórakozóhely logójának pont ilyennek kell lennie, a logónak "szólnia kell" a célközönségéhez.

Ellenpontozásul vegyük szemügyre Holládi Henriett pályázatírással és könyveléssel foglalkozó cégének logóját. Itt már visszafogottak a színek és a formavilág is letisztult, rendezett összképet mutat, bizalamat sugároz. A bizalom pedig előny, főleg a pénzügyi szektorban.
Színvilág:
A
színvilág megalkotását részletes beszélgetés előzi meg, melyből
leszűrhető a célközönség ízlésvilága, illetve a jelölni kívánt
szolgáltatás vagy cég profilja. Ezek után 1-2, maximum 3 színből
szoktuk elkészíteni a logó színvilágát. |
Forma és bonyolultság: Fontos
a stilizált megjelenítés, a kevéssé bonyolult, így jobban megjegyezhető
és felismerhető formák. Tévhit, hogy feltétlenül a tevékenységet kell
ábrázolnia a logó grafikájának, hisz ez sokszor túl bonyolult, és akár
lehetetlen is. Azonkívül, mivel sok azonos profilú cég létezik, nem is
kívánatos, hisz ezek között sok hasonlóság adódna, és ezért épp a logó
legfőbb kritériuma tűnik el: az egyértelmű megkülönböztetés. A lényeg,
hogy akár teljesen stilizált, nonfiguratív formákat alkalmazva
valamilyen egyedi, a piaci szereplők között jól megkülön-böztethető
jelzés jöjjön létre. |
A logó és arculat nem más:
- Mint szerkezet, mely precízen működik, tökéletes képet mutat befelé és kifelé egyaránt.
- Mint stratégia, melyben egységesül a kommunikáció, és kialakulhatnak jó partneri kapcsolatok.
- Mint folyamat, mely lehetővé teszi a jó munkahelyi légkör kialakulását.
- Mint eredmény, az a kép, melyet mások látnak a vállalatról és dolgozóiról.
Vagy hívjon bennünket Skype-on ingyen!

Például a szórakoztató, média ágazatban lehet játékos, akár gyermeteg is a logó megjelenése, akár vad színekben, de egy komoly üzleti tevékenység, pénzügyi szolgáltatáshoz inkább illik, és nagyobb valószínűséggel lesz elfogadott és sikeres egy komolyabb, visszafogottabb stílusban megjelenített logó, például bankok logói.
|